Nedávno jsem psala o tom, jak by asi tak mohl vypadat můj DreamJob. A tak jsem se rozhodla v několika článcích popsat, co všechno si alespoň trochu zvídavý člověk může v nekonečných vodách internetu dovolit 🙂 Protože s trochou odhodlání nám tyhle vody nabízí nové možnosti, jak si trochu přivydělat nebo dokonce, pro ty nejšikovnější z nás, které mají můj velký obdiv, jak si z nich vydobýt stálý příjem!

e-SHOP

A tak jsem se rozhodla začít s takovým základem. S vlastním online obchůdkem!

Mnohé či mnozí z nás dokážou vyrábět něco, o co mají jiní lidé zájem. Sama to vidím v různých skupinách na Facebooku, kde frčí tradiční výměnný obchod založený na výměně vlastních doma připravených produktů. A v mém okolí jsou lidi, kteří dělají vynikající domácí sirupy, připravují pekelné chilli omáčky, vytváří nádherné šperky či připravuji svatební dekorace. Skoro každý z nás nějaký takový talent má.

A sama vím, jak to dopadá, když se do toho člověk pustí. Najednou je totiž zahalený spoustou výrobků, které nemá šanci upotřebit. A kam pak s tím? No jasně! Prodat! A nejjednodušší způsob je si založit internetový obchod.

shop-791582_1280

Jak na to?

Je to všechno ve skutečnosti mnohem jednodušší, než se zdá. Nemusíte se vůbec zabývat tím, jak si vytvořit vlastní stránky. Stačí se obrátit na nějakou třetí stranu, která poskytuje platformu, na kterou můžete své výrobky nahrát, a máte vyhráno. Máte tak na výběr ze dvou hlavních možností, přičemž každá má svoje klady a zápory.

  1. Chci mít vlastní účet na již existující síti

U nás v tomto bodě sehrává nejvýznamnější roli Fler. Jednoduše se zaregistrujete, nahrajete své produkty a můžete prodávat. Výhoda je, že díky aktivní komunitě a šikovným nástrojům vás můžou zákazníci snadno vyhledat. Nevýhoda je, že je to „furt jenom“ obchod na Fleru. Není to vaše vlastní značka, vaše vlastní mimčo, které klubete na svět 🙂

  1. Chci mít svůj vlastní e-shop

Druhá možnost je obrátit se na poskytovatele, který nabízí pronájem e-shopů. To znamená, že si vytvořit svůj vlastní e-shop na svých vlastních stránkách. Takovou službu u nás nabízí například Shoptet. Je navíc jednoduchý na ovládání a zábavný :-). Však se přesvědčte sami v mém obchůdku 🙂

Konkrétně u Shoptetu navíc máte základní balíček e-shopu (s kapacitou do 10 položek) úplně zdarma, což pro začátek určitě stačí. No a jakmile se vám to rozjede, nebude vám pár stovek měsíčně za provoz e-shopu rozhodně chybět 🙂 Se začátky vám určitě pomůže stránka Můj první e-shop.

Výhoda této možnosti je jasná – je to váš e-shop přímo na vašich stránkách. Co je ale naopak nevýhoda je, že jenom e-shopem prodávat nezačnete. Musíte si nejdřív zařídit, aby se o vás lidi dozvěděli.

HNCK4067

Jak o sobě dám vědět?

A to je často kámen úrazu. Možná si řeknete: „To je sice hezký, že si můžu založit e-shop, ale kdo se o mně dozví?“ A máte pravdu. Ale vracím se opět k těm divokým vodám – stačí trochu času, trochu zájmu, a máte vystaráno. Zapojte se do facebookových skupin, věnujte trochu času analýze klíčových slov, které šikovně do e-shopu zakomponujte, udělejte si účet na Google Adwords a sledujte, analyzujte, učte se. Chtěli byste článek přímo o tom, jak využívat šikovných online marketingových tríčků, které nabízí sociální sítě úplně zadarmo? 🙂

Co všechno můžete na e-shopu nabízet?

  • Vlastní výrobky. A pokud zatím nic nevyrábíte, pusťte se do toho! Pinterest je plný nápadů, sledujte moji nástěnku 🙂
  • Odložené oblečení, nábytek, vybavení. Podobně jako s výrobky máte na výběr mezi Flerem a vlastním e-shopem, i tady můžete váhat mezi již fungující sítí Vinted a něčím vlastním. A jestli se rozhodnete pro vlastní, neváhejte a  pusťte se do toho 🙂
  • Přeprodávání zakoupeného zboží. Možná máte někoho, prostřednictvím koho můžete vydělávat přeprodáváním dovážené zboží. Spoustu prodejců dneska vydělává tím, že do Čech přiváží originální produkty z exotických lokalit. Zamyslete se, jestli někoho takového nemáte taky.

Tak co, také jste plni elánu do podnikání? 🙂 Jaké strategie se vám osvědčili? A na co naopak podle vás ještě dát pozor?